fredag 25 juli 2008

Utdrag ur Må bra-bibeln

Jag mår bra när vädret är varmt men luftigt. Jag mår bra av anspråkslös beröring från välkomna människor. Jag mår bra av god mat. Jag mår bra när någon visar sig stå över triviala och större motgångar. Jag mår bra när någon inte anser det nödvändigt att höja rösten i en dispyt. Jag mår bra av Animal Planet. Jag mår bra när jag är välkommen någonstans. Jag mår bra när någon är villkorslöst givmild. Jag mår bra när nätterna är tysta och doftar flora. Jag mår bra när människor hälsar på varandra. Jag mår bra av karaktäristiska persondofter. Jag mår bra varje gång jag slipper vara oönskat ensam. Jag mår bra när livet utan vidare bjuder på en rätt placerad pusselbit. Jag mår bra när någon är stor nog att be om ursäkt för något som betyder. Jag mår bra av jazziga miljöer. Jag mår bra när någon visar sig genuint intresserad. Jag mår bra av Discovery Channel. Jag mår bra av att duscha. Jag mår bra när någon hör av sig men också kan låta bli. Jag mår bra av nytvättade sängkläder. Jag mår bra när någon utan förvarning kan utföra en gest av tacksamhet. Jag mår bra av hamnmiljöer. Jag mår bra när någon tillåter sig vara barnslig. Jag mår bra när någon kramas som att de menar det. Jag mår bra av gamla par som fortfarande älskar varandra. Jag mår bra av vacker arkitektur. Jag mår bra när något kan diskuteras till ett avslut. Jag mår bra när någon tar punktlighet på allvar. Jag mår bra när någon bjuder på sig själv men ändå delar rampljuset. Jag mår bra när människor inte tränger sig på oannonserat. Jag mår bra av subtil, udda, vass, spontan och karaktäristisk humor. Jag mår bra när någon kan dela en tystnad. Jag mår bra av kakor. Jag mår bra av nostalgi. Jag mår bra när min skuldra inte värker. Jag mår bra när någon tar på sig ansvaret att annonsera en avbokning i god tid. Jag mår bra när någon hänger sig åt det man säger. Jag mår bra av fingerkli längs ryggen. Jag mår bra när en sovpartner kan respektera önskad yta. Jag mår bra av ostmackor. Jag mår bra av natur och porlande vatten. Jag mår bra när någon står för vad de säger utan att bli militant mot ankommande åsikter. Jag mår bra när någon kan visa att de bryr sig genom subtila sätt. Jag mår bra av avslappnade attityder. Jag mår bra när främlingar gör hjälpsamma gester. Jag mår bra av djur. Jag mår bra av rymdvetenskap. Jag mår bra när man inte tas för givet. Jag mår bra av skickligt hångel. Jag mår bra när umgänge inte känns som rutin. Jag mår bra när någon kan offra sig utan eftertanke. Jag mår bra av vitt vin. Jag mår bra när någon känns naturlig att prata med trots år av seperation. Jag mår bra av internet. Jag mår bra av TV. Jag mår bra när någon kan ta det första steget. Jag mår bra av skrift och ventilering. Jag mår bra av M. Jag mår bra av Dem.

Inga kommentarer: