torsdag 4 september 2008

Wham bam God damn

Natten bestod av en frustrerande dröm där F, en gammal lärare rantade runt i mina föräldrars hus och pekade på upphängda teckningar av mig. Det var i syfte att visa hur jag borde teckna, en fråga som mer eller mindre hänger i luften efter min senaste mailkontakt med honom. Irritationen i drömmen var jävligt påtaglig i mig. Efter hur han betedde sig med katastrofen i juli har jag inget gott öga kvar åt karln. Hursomhelst sov jag dåligt från att jag somnade vid fem på morgonen. Det måste sättas punkt för mitt sanslösa nattspelande, jag känner mig som en addict helt utan kontroll. Kroppen vaknade till vid halv ett och min disiga tanke slog fast att jag behövde komma ur sängen NU för att inte sova till tre. Det är sol idag och jag är sådär moskåt, med en såsig längtan utan större ambition att få bort suget. Jag behöver bli tagen bara. Wham bam God damn, som en chanslös stafettpinne. Men inte fan lär det ske.

Inga kommentarer: