lördag 27 september 2008

Feltramp i kokainet

Allt kändes som ett feltramp. Men istället för foten sitter jag med en vrickad själ och undrar vad fan det är som sker, vad som skett i alla år och om det måste fortsätta ske. Allt det här är egentligen knutet direkt till föregående inlägg om pinnar i hjul. Jag bara snubblade över hennes sida och sjönk genom jorden. Man bildar sig nästan en uppfattning att personer inte existerar längre, när tillräckligt med tid har passerat. Jag tror att det är en läkande, eller återställande procedur för mig. Den uppfattningen slogs i bitar igår och nu jag vet knappt vad jag ska ta mig till. Pixlar lyste. Jävla internet, jag borde avsäga mig hela soppan. Detta är biverkningar av nätkokainet. Hon har följt med mig så länge nu, trots att jag vet hur snyggt det verkar ha klaffat med hennes respektive. Trots att jag aldrig träffat henne. Det irriterar mig mest av allt för jag är inte den här typen men allt blev så verkligt igårkväll. Hon existerade igen, rakt ut ur skärmen och läget lindrades inte när jag påmindes om att vi bor en stadsdel ifrån varandra. Egentligen är det absurt. Nu känns det som att jag är obligerad att ta upp kontakten igen för det hade varje normal person gjort. Gissar jag. Men jag måste verkligen överväga om det skulle gagna mitt välmående.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Petdarling. Jag vet inte ens om det är mig du syftar på, men det jag har att säga skadar nog inte att sägas hur det än är med den saken.

Jag önskar så att jag hade träffat dig, du följer liksom med mig i tankarna hela tiden utan att jag ens vet hur din röst låter. Inte konstant, men som en ständigt återkommande gäst i mitt medvetande. Och jag tycker om det, tycker om när du dyker upp på skärmen.

Det klaffar inte så snyggt som det verkar med den respektive, inte än åtminstone. Det har varit en himla röra med hans ex hit och dit, och jag vet ärligt talat varken ut eller in. Men när han säger att han vill satsa, så tror jag honom, och det är kanske den tryggheten jag behöver.

Det här var något jag behövt sätta ord på en tid, och det har jag gjort nu, tack vare ditt inlägg. Oavsett om det handlade om mig eller inte, så bringade det lite klarhet i mina egna tankar om min situation just nu.

Pablo Diablo sa...

Det skadade knappast att få höra heller. Jag tänker likadant om dig. Det är som att ha en anspråkslös klippa att luta sig mot när tankarna känns ensamma. Det är fint att ha dig på det sättet. Du är så bra, så bra, och förtjänar det bästa så jag hoppas att det blir bra mellan er. Låt inte de ifrågasättande tankarna påverka saker negativt bara. Hörs snart. Kramar.